Labels

+S.a.h.a.b.a.t.+

Thursday 24 November 2011

Saya Rindu Arwah-Menjelang Hari Ulangtahun ke-18 (Part i)

Rasa serba tak kena..saya sgt rindukan arwah adik saya..sudah 6 tahun dia tinggalkan kami..usianya masih muda masa tu..baru 12 tahun..klu arwah masih ada bersama kami..sudah 18 tahun usianya sekarang..dh jadi anak bujang...hensem agaknya dia..antara kami 4 beradik..arwah yang paling comel masa kecik dulu..Allah sayangkan arwah lebih dari kami sayangkan arwah..

Walau sudah 6 tahun berlalu..saya masih sayu tiap kali lalu di Institut Pediatrik HKL..di tingkap itu la arwah sering melambaikan tangan tiap kali arwah nmpk kami datang dan balik menziarah arwah..Ya Allah..cepat benar masa berlalu..saya sangat rindukan arwah..kerap juga mimpikan arwah..saya pernah berdoa kpd Allah supaya kurniakan anak lelaki buat saya yg persis rupa seperti arwah..sekurang2nya terubat rindu kami sekeluarga..tp rezeki itu belum sampai..

Demam yang berulang disangkakan demam biasa..hinggalah arwah muntah2..lebam2 di badan..bila saya tanya.."kami jatuh basikal"...hmm..logik..sbb arwah sgt lasak budaknya..tapi mata arwah nampak kuning..bila muntah2+demam..mak n abah bwk arwah ke hospital..arwah di tahan wad..doktor suspek denggi..tapi dlm ms yang same..doktor tetap teruskan dgn blood test utk cek penyakit sebenar arwah..resultnya..arwah disahkan menghidap leukimia..ye..kanser darah...rs nak tercabut jantung saya masa tu bila abah call maklumakn pd sy..sy nangis..mulai hari tu..mula la rutin rawatan arwah di Institut Pediatrik HKL..terima kimo yang menyakitkan..luruh rambut arwah..pertama kali kami tak beraya di kampung..x kesah..janji arwah sihat..1st time merasa KL sgt aman..x sesak..baju raya terakhir arwah masih disimpan hingga kini..baju melayu hijau..

Saya dengan mak bergilir tunggu arwah di wad..saya mampu tlg masa cuti hujung minggu je la..masa tu tgh study lg...tiap kali nk pergi tgk arwah..sy akan sms die.."adik nk mkn apa?akak nak beli..."...hmmm..ms arwah sakit sy lebih rapat dgn arwah..ms arwah sihat..biasa2 je..bergaduh la..kejar2 1 rumah sampai terkoyak baju..skang smua dh tinggal kenangan..kami adik beradik semua dh besar2..yang bongsu pun dh form 2..

Hmmm...rs x mampu nk taip lagi entry kali ni..saya akan sambung lagi kemudian...

No comments:

Post a Comment

+A.n.n.i.v.e.r.s.a.r.y K.a.m.i+

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...