Labels

+S.a.h.a.b.a.t.+

Thursday 17 November 2011

Pernah EMO Sangat2...

Hmmm...betul...kita tak layak nak mempersoalkan takdir dan ketentuan Allah..cuma ada masanya terdetik dalam hati, bila masa bg kita semua akan tiba..masa yang diidam2kan dan dinanti2kan..EMO sbb keliling saya dh ade beberapa kes suami kawen baru sbb si isteri x dpt nk kurniakan zuriat buat mereka..dan dgn mudahnya..isteri baru mereka ini hamil..xperlu tunggu lama..

Risau..adakah nasib saya juga akan sebegitu..pernah disuarakan pd suami..dan suami sy ckp..ala..kite br je kawen..jgn pikir bukan2..kite x abis usaha lg ni..betul..tp bila adanya kes2 sebegitu..automatik hati jd risau..pernah juga saya nyatakan secara terang dan jujur pada suami..'abg boleh kawen lain..tp abg kene tinggalkan syg'..suami senyap..dan end upnye..die senyap..marah agaknya dengan saya yg kadangkala buat pilihan bagi diri die..mungkin marah sbb lain..ntah la...

Tapi..tu dulu..itu la perasaan emo saye ketika perkahwinan menginjak ke usia 6 bln pd ketika tu..pressure ye kawan2..family ada yg support n x kurang ada juga yg kepochi...pls la..bg masa dan ruang pada kami..tika itu juga tiap kali miss P dtg..sure diiringi dengan air mata..nangis sampai lebam..sampai x keruan en.suami..sampai x terpujuk..dlm tdo pun bleh teresak2..

Tapi itu dulu ye..alhamdulillah, sekarang semakin positif..ada rakan2 yg sgt membantu dlm memberi sokongan moral..tidak dinafikan ada ketikanya kerisauan itu masih ada..tapi Allah lebih mengetahui perjalanan dan suratan hidup kite..mungkin rezeki utk anak belum sampai..ni masanya utk dekat2 n manja2 dgn suami..ni masanya utk spend masa bersama dan lakukan segala aktiviti bersama..ni masanya nk bermalas2an bile blk dr kerja..percayala..cukup je waktu rehat kite..Allah akan kurniakan anugerah yg tak ternilai itu buat kite..ANAK!!

"Ya Allah, Kau kurniakan lah zuriat buat kami, berilah kami kesempatan untuk menjadi ibu dan bapa sepertimana sahabat-sahabat kami yang lain..hanya pada Mu Ya Allah kami meminta dan memohon..Kau makbulkan lah doa-doa kami..Kau makbulkan lah impian dan harapan kami..sesungguhnya Engkau lah maha besar lagi maha mengetahui..AMIN.."

4 comments:

  1. Anis, sy sbijik mcm awk. Bila period nanges mcm nk runtuh dunia ni. N mmg apa husband kita ckp, kita xnk dgr, lgsg! Hehe. Skrg sy redha je every time period. Nk buat cmna rezeki blom smp. Kn? My doc advise enjoy je life. Jgn tension2. At least kita untung sbb ada jugak org sudi kawen ngn kita. Hehe. kita doa sama2 ye ada rezeki kita jd ibu 1 hari nnt ;)

    ReplyDelete
  2. ye la yannie..insyaAllah ade rezeki kite nnt..doa sy utk kite semua..amin..sy ade view blog awak..awak pernah g phuket ye..?..sy akan ke sana next year..bln 5..insyaAllah..any recommendations?it is good utk ambik tour guide atau redah je..1st time nk g ni..risau jugak..hehe

    ReplyDelete
  3. sabar ye.. mungkin belum rezeki lagi.. mungkin awak lebih baik berdua dulu dgn suami sebelum Dia beri zuriat..

    saya faham perasaan awak.. sebab rasa dan impian kita sama.. insyaallah.. semoga ada rezeki untuk kita suatu hari nanti..

    ReplyDelete
  4. tqvm haireina..amin ya Allah..=)

    ReplyDelete

+A.n.n.i.v.e.r.s.a.r.y K.a.m.i+

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...