Labels

+S.a.h.a.b.a.t.+

Friday 8 November 2013

Suami di suruh kawen lain sbb saya x boleh mengandung

Salam,
Ada sapa2 pernah kena situasi macam ni?

Ya..saya dh kena..depan2 pulak tu..
Rasa hati?..mcm nk pecah..
Ok..fine!!..org yg cakap benda tu boleh diklasifikasikan mentalnya sbg kurang sihat..
Saya cuba faham..tp sedih dalam hati Allah saje yg tahu..

Kata org itu pada suami saya..
"xxxxx kawen la lain..kan xxxx tak boleh mengandung..bla..bla..."
Ikut hati yg x sabar..memang nahas la org tu..
Tapi..dia makcik suami saya..ye..mentalnya adakala kureng sikit..
Sabar byk2..
Istighfar banyak2..

Ok..back to realiti..
Usia perkahwinan kami akan mencecah 3 tahun bln 12 ni..
Jika benar suami saya nak kawen lain..memang sy izinkan
(dengan syarat..igt senang gitu je)

Masa usia perkahwinan masuk 2 tahun,
akibat tak tahan stress kena asak psl anak..sy mmg offer pada suami utk kawen lain..
Tak tahan dgn mulut org kata saya..

Tapi..kata suami saya..
"klu abg kawen lain dan Allah x bg jugak abg anak..mcm mana?"
Saya diam..dan sampai sekarang isu kawen lain mmg dh x timbul lg (setakat ni la..hihi)..

Kami gembira dgn hidup kami sekarang..
Mungkin berbeza dgn couple yg juga sama baya usia perkahwinan tp dh ada anak..
Kami berjalan sana sini..buat benda apa saje yg kami nk buat.
Nk pergi kerja x rushing uruskan anak segala..
Bangun tido sesuka hati..nk tido pun sesuka hati....
Balik keje tgk wayang..kua makan..jalan2...

Ye...Allah bg kami rehat puas2 dulu agaknya..
Tapi tidak bermakna x perlu usaha..semuanya perlu seiring..
Dalam masa berusaha x bermaksud x boleh joli sana sini..
Joli selagi boleh...

Saya memang nak anak...
Saya nk kembar klu boleh...
Tapi..ajal maut..rezeki nak beranak pinak..itu semua rahsia Allah.

Nescaya ada hikmah disebalik segala kejadian.
Amin..moga kita terus tabah.

10 comments:

  1. anis,
    baru masuk 3 tahun kot org nak kata gitu kat anis..
    kalau nak masuk 20 tahun pun org tu x patut kata gitu..
    hmm xpelah..mmg bagus anggap je mentalnya kureng cket,sbb kalo org yg waras n ada perasaan mmg takkan mcm tu..
    sbr je la ye..
    me pun bru nak masuk 3 tahun..awl2 dlu mmg stress,tp skrg rasa enjoy je b2 dgn husband..bebas..lgpun kami PJJ lagi..

    ReplyDelete
  2. saya pernah kena mcm ni .. dengan mertua sendiri..sy hanya mampu tersenyum bila mertua sy ckp cmtu..dalam hati teramatlah sedih. Usia perkahwinan bru 2 tahun lebih dh bising suruh kawin lain, kalau kawin pun xdapat anak jgak cmna kan? Usaha kita masih xsetara mana nk cakap pasal kawin lain.Betul jodoh rezeki itu semua rahsia Allah. Hanya org yg berada di tempat kita yg faham. Syukur kami saling menyayangi dan memahami. Semoga Allah berkati perkahwinan awk, InsyaAllah. Banyakkan bersabar..bila sedih zikir n istighfar.

    ReplyDelete
  3. Hurm.....mulut orang, lebih sakit hati kalau mulut yang cakap tu ahli keluarga kita/mertua sendiri.
    Anis....doa banyak2 agar Allah makin kuatkan ikatan perkahwinan Anis dan suami. Yani pun doakan yang sama untuk kita semua yang sedang berTTC ni....suami kepada wanita berTTC adalah hadiah istimewa dari Allah, mereka (suami) tabah dan kuat untuk sentiasa disisi kita....inshaAllah

    ReplyDelete
  4. Mulut org x leh tutup....abaikan....eeee...sedap2 mulut je ckp cam tu ehhh.........

    ReplyDelete
  5. Kahwin lain pun bukan satu-satunya pilihan terakhir selepas mencuba segala mak nenek rawatan, realitinya ramai yang anak berderet pun suami kahwin lain jugak,jgn nak mencanang pasal anak takde maka kena kahwin lain,singkat betul fikiran!huh!

    ReplyDelete
  6. salam,

    5 tahun pertama takde anak memang orang selalu tanya. tapi bila dah melepasi 5 tahun makin kurang orang tanya. dah letih kot. mana2 pertanyaan, kalau rasa nak jawab, jawab je. hihihi

    tahun ni tahun ke-8 kami bernikah. mana2 yg dulu berbunyi skrg agak kurang.

    teruskan bersabar ya.
    kita sedang menuai di ladang pahala :D

    ReplyDelete
  7. Org macam tu,tandanya dia hati dengki. Org yang hati baik,dia takkan sebut benda yang menyakitkan hati2 kita ni.

    ReplyDelete
  8. Ya Allah sy yg mndgr ni pun rs dah bedesing tinge. AlHAMDULILLAH sis diberi kesabaran yg tinggi. So far sy xpenah kena lg dpt kata2 yg mcm tu, tp kata2 yg ckp sy xnak ank tu penah. Tapi baik kita diam saja, orang tak tahu isi hati kita mcm mana. Tu semua keje Tuhan, nak tak nak kita kena bykkan brsbr dan berdoa. Insyallah Allah dah aturkan sesuatu yg terbaik utk kita semua.

    ReplyDelete
  9. macam saya jugak..bayangkan dah 7tahun sy kawen tp belum ada rezeki. Makcik sebelah suami saya asyik cakap kat suami suruh kawen lain..padahal mertua sy x bising2 pun..makcik yg kata kat saya tu dah umo 50 lebih kot..diorg pun belum dikurniakan anak lagi..xkan la diorg xfaham perasaan sy mcm mn...sy selalu ngadu kat suami..saya kata kat suami kalau dia nak kawen lain sbb sy xboleh bg anak..kawenlah..tp LEPASKAN sy dulu..sbb sy xsanggup bermadu..suami sy mmg xnaklah..wlupun berbagai ujian yg melanda dlm perkahwinan kami..kami masih lg bersama..suami sy jgk penah kata..kalau dia kawen lain pun..kalau xdpt anak jugak mcm mana?...senang sama2..susah sama2...kata suami sy...sy pun diam seribu bahasa..mmg pastu xckp dah bab tu..

    ReplyDelete

+A.n.n.i.v.e.r.s.a.r.y K.a.m.i+

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...