Labels

+S.a.h.a.b.a.t.+

Monday 15 April 2013

IUI - 7dpo (Sangat Hargai)


Saya sangat2 hargai kata2 semangat daripada kalian semua..
Yup..we just need one good swimmer in order to concieve..
Hai lah..no..no..xmau berharap terlebih2 sgt..nnt jatuh....sakit tau!
Apa jua keputusan nnt..saya redha..
Saya lgsng x ambil langkah precaution spt yg TTCian lain buat..
No mc..no rest at all..in fact..following day after IUI..saya memanjat tangga for inspection a project..

Hari ini my 7dpo..
Ada rasa apa2 x?
Ada..ada..rasa nk period..sengal2 spt biasa..
Breast and nipple pun sengal..

Dlm minggu ni jugak akan travel for 3 days..urusan kerja..
Mana nk rehatnya!
Hmm..insyaAllah..bila agak2 dh bleh rehat,,keja x byk..swimmer hubby pun dh ok balik,
Baru akan proceed dgn next treatment..

For a couple months ni...REST!
Mungkin lepas raya baru sambung treatment..
Ape2 pun bergantung pada period bulan ni n appoiment on 24 April 2013 ni..

Ok lah..jiwa yg lara semakin pulih..xde nk rasa sedih ke ape..
Plain!

But once again..tq for the support..kepada yg mendoakan..amin...alhamdulillah
Kepada yg memberikan kata semangat..great2 thank you to all of u...
Kepada yg bertanya buat IUI kt mana..saya buat IUI di Klinik Suria Alam Damai Cheras..

Ni saya quote emel dari yatie (or kak yatie)..sape tua eh?hihihi
and.....tqvm for the tips..for the suggestions..for the kata semangat
Yakinlah dengan Allah SWT..Dia Maha Mengetahui..
Yatie..saya share ur emel utk bacaan sahabat2 lain..
Mungkin ada kata2 anda yg boleh membantu mereka semua..
Thanks!
"As salam anis,
Actually saya one of your silent reader from kotak hati. Saya terpanggil untuk hantar email ni bile terbace pasal prosedur iui anis yang paling latest. Sebelum ni saya noticed ttg entri anis pasal prosedur iui ni tapi kali ni saya terpanggil untuk hantar email kat anis. It's ok kan just nak share pengalaman.

Actually saya pun ttc & doc diagnosed saya ade pcos & ru. Saya pernah pregnant tapi miscarriaged dalam 2 tahun lepas. Bila saya terbaca update anis pasal iui saya nak share pengalaman husband saya yang amik supplement sperman & kapikachu disebabkan low sperm count jugak pada awalnya.
Sblm saya ke demc saya & hubby ade buat rawatan di klinik alternatif & doc bg suggestion untuk try sperman & kapikachu. Sebelum amik sperman mmg sperm count is less than 10mil..tapi within a few months sperma counts mmg meningkatkan ke 20-30-40.Yang penting kite terus berusaha dan jgn pernah berputus asa berdoa kepada Allah..yakin Allah pasti bersama kita dan janjikan yang terbaik untuk kita...
Anis cubalah dptkan info dr orang lain jugak yer pasal produk himalaya ni..mungkin dapat membantu sbg salah satu alternatif...saya just nak share pengalaman spy kita sama2 dapat kuatkan semangat & x berputus asa.
Tahun ni jugak saya doc dah scheduled kan saya untuk buat iui pada bulan 1 disebabkan saya tak react dengan sume ubat yang doc bg sejak dari bulan 2 2012. Tapi kuasa Allah mengatasi segalanya, pada bulan yang saya postponed  buat iui & saya berjaya pregnant stlh balik bercuti dgn family. Time tu saya cume on clomid & tak makan ubat2 lain..& saya tak expect yang saya akan pregnant sbb doc dah mentioned siap nak buat lapo if iui fail jugak... 
Hopefully, email saya ni dapat berikan semangat buat anis. Sekarang saya dah hampir 31/2 bulan pregannt tapi sentiasa berdoa agar Allah lindungi kandungan ini. Bykkan solat sunat, yakin dgn Allah, bykkan bersedakah dan sentiasa happy ok..InsyaAllah .."


p/s:
Rasa nk berenti keje..

10 comments:

  1. Ya allah..besarnya kuasa tuhan.....semakin semangat jadinya...

    Boleh bagi contact number tempat anis buat iui tu tak? Huhuhuhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam anna..awak boleh contact sini 03-91057620

      Delete
  2. Jangan patah semangat! saya pon tgh bergiat ber TTC. Allah masih belum bagi kita rezeki tu so keep on berusaha ya! *ingatan utk diri sendiri jugak *

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..bukan takat patah semangat..patah seribu pun ye..hihi..anyway..thanks!..=)

      Delete
  3. Preggy pun rasa mcm nk period gak :-) InshaAllah, semoga rezeki itu untuk anis kali ni.Apa2 pun yg berlaku, ada hikmahnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh no sweet tooth...takut sgt nk berharap...huhu

      Delete
  4. insyaAllah, jgn putus asa..yg penting jgn stress wlupon benda tu mmg normal.cube amalkan minum madu setiap pagi mcm sunnah rasulullah.niatkan ikut sunah n utk betulkan rahim.alhamdulillah, lepas amal sebulan stgh, lekat.tp belum rezeki, sy pon akan giat ber TTC lg lepas habis pantang ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq anonymous..insyaallah..tips yg berguna,,gud luck to u too..=)

      Delete
  5. insya'Allah... K doakan ada rezeki utk awk kali ni... keep positive thinking... My gynea pun always said yang kita hanya perlu 'seorang' swimmer je.. hope your best swimmer will win! hmm... K sekarang tgh 'menyihatkan' diri K dan suami sebelum proceed next IUI... Whatever it is, please don't and never give up...

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah puan k...tq for ur support..sy doakan kita semua bertemu kejayaan..amin...

      Delete

+A.n.n.i.v.e.r.s.a.r.y K.a.m.i+

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...