Labels

+S.a.h.a.b.a.t.+

Monday 22 July 2013

CD20: Ubat subur

Im on SHAKLEE now!
(bukan jual SHAKLEE ye..^__^)

Bila kita sedang berTTC..ramai ada lah beberapa org intai2 kita sbb nk promote brg...
Set kesuburan lah...set suami isteri lah...set itu lah..set ini lah..

Kadang2 rasa sedih2..selagi x pregnant..bukak je inbox ade je produk baru masuk..
Saya cuba bersangka baik..iye lah...mungkin org tu nk bantu kita..
Tapi....rasa mcm org sasaran pulak..

Setakat ni..apa2 supplement yg sy n suami amek..adalah hasil google2
dan juga saranan doktor...pernah sekali tu je terpengaruh dgn my mom..
Nk jaga hati die..maka sy cuba hiraq karmila..
Sebotol je pun..pastu sy stop...sbb mcm manis sgt..x kelaluan daku!

Skang ni pun husband still on fertileaid (saranan doktor)..
Meanwhile..sy on GLA and B-Comp Shaklee...
Itu pun sbb bukan org promote...saya google sendiri..dan search sendiri..
Senang ckp...saya x suka org dtg dpn saya then.."eh..belilah ni..ambiklah..ramai dh lekat..bla..bla.."
Terus terang saya x selesa...

Prinsip saya senang je....saya nak..saya cari..
Bila saya dah nak...cerita pjg lebar pun saya sanggup dengar..

Produk dlm market sgt banyak...
saya frust sbb xdpt nk teruskan dgn lumiglow..sbbnya..abis naik ruam dan gatal2 yg teramat..siap MC..
Buah zuriat??...actually ade je lg stok..tp MALAS nk rebus..
SK-Al Khisbun??..pun ada lagi sikit dlm almari...bila husband x berapa gemar...saya pun skip!

Yg mudah adalah telan pil...sbb tu cuba utk stick dgn shaklee..nk travel pun mudah..
Pulak tu klu nk beli order je..door step delivery!

p/s:
i sgt panas hati dgn ashraf muslim n his new wife....they actually do not respect Dayana as a human being..
dimanakah perlunya bernikah di siam?..benarkah sbb 'xde anak' yg sebabkan dia kawen lagi?

Dayana is a doctor..and ashraf... penjual perfume kan pengamal rawatan islam
Kan boleh usaha lagi...sentap okeh klu cerita kawen lain sbb nk dpt anak!

Haishh..it is only my personal opinion..people will say "sudah jodoh"..
But i will and love to say.."***** *****"
Sekian...


6 comments:

  1. suri pun xselesa bila ada yg PM, promote produk masing2. bukan xberminat tp cara diorang approach tu kadang2 buat suri kecik hati.

    Insha Allah, suri pun plan nk ambil shaklee juga
    Mudah2an usaha kita diberi ganjaran dariNya.Amin

    ReplyDelete
  2. I pun jenis yang kalau i nak i akan cari. kalau setakat promote gitu2 and back off bila kita x interested, i'm ok with that. Yang jenis paksa2 ni yang buat hangin... huhuhuu

    ReplyDelete
  3. Anis,

    Sy pon tak leh go on dgn lumiglow . naik bintat. sampai masuk hospital. ini link sy tentang itu.
    http://dgnizinya.blogspot.com/2013/06/sy-dah-stop-100.html

    Ada juga kawan2 opis sarankan itu ini
    Konon nye kena beli produk kesuburan kat dia
    Macam sy gak kalo nak sy akan cari sendiri
    Kalo sy beli produk yg sama seperti dia jual itu adalah kebetulan
    Kalo boley kita tak kan beli produk yg sama pada org yg kita kenal
    Betol tak??

    Buah zuriat saya pOn ada lagi
    dah biji2 sy minum air rebusannya
    Sy tak dapat rasa akan perubahan itu
    Sy simpan mungkin utk masa2 akan datang

    Omggiiieee...
    Dengar je berita pasal Ashraf Muslim hati sy sedih
    Kesian Dayana
    Begitu berat ujian dia
    Terasa dilubuk hati dan cuba membayangkan jika sy berada di tempat Dayana
    Rasa tak tertanggung kesedihan itu
    Dah la telah diperlaku oleh suami sedemikian
    Rezeki anak belum ada lagi..Ya Allah berikan lah Dayana kekuatan.

    ReplyDelete
  4. salam kenal..saya pun dlm situasi yg sama, cuma kami dah ada seorang doter almost 7 yrs old..sooo longing untuk dapat zuriat lagi,tapi belom dikurniakan rezki olehNya,saya percaya setiap aturan Allah tu pasti ada hikmahNya..
    Baru-baru ni saya terbaca sms rakan-rakan suami (whatsap),dan ada antara mereka attachkn gambar anak-anak buah mereka dan bergurau jika sesiapa berminat.suami sy (walau sy tahu dia bergurau) bertanyakan umur salah seorang daripada mereka dan katanya 'saya chopp'. saya rasa sngt berkecil hati, sangat2 terluka..ya Allah saya tak kuat walaupun saya yakin suami cuma bergurau dgn rakan-rakan dia yg memang kuat mengusik.Sya rasa mudah terluka dgn keadaan sy yg emotionally inferior/atau rs rendah diri bila blom lagi mendapat zuriat. Suami bukan seorang yg akan memujuk, and it adds more to my hurt..eventually sy yg akan pujuk hati sendiri,walau pun sgt terluka..if only he knows..just need to spill out what's inside with someone. Semoga kita masing-masing diberi kekuatan olehNya. salam

    ReplyDelete
  5. salam anis,

    sy ain,nk tnya produk kesuburan shaklee yg mana baik untuk kesuburan?cmn sy teringin gk mencuba ttapi sy n husband tidak tinggal bersama.2 minggu sekali sy akan blik dan susah untuk merancang bila waktu subur kerana tak dapat cuti lama.sy berkhwin dah 3 bulan tetapi belum nampak tanda2 akan pregnan.sy doakan anis juga akan cepat dpt zuriat selepas ni..insyALLAH.aminn ya rabbal alamin

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..chill..awak baru 3 bulan (ok..sy ngaku...bila cecah 3 bulan..hati dh penuh suspen kan?)

      awak cari je mana2 shaklee agent..diorg akan suggest jenis2 supplement yg sesuai..hope membantu..=)

      Delete

+A.n.n.i.v.e.r.s.a.r.y K.a.m.i+

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...