Labels

+S.a.h.a.b.a.t.+

Thursday 20 September 2012

Kirim Doa

Banyak kali sudah kirim doa kepada ahli keluarga atau kpd kawan2 yg akan ke Mekah..x kira la samaada mereka g buat umrah atau g buat haji..

Kadang2 tu xperlu ckp..especially ayah mertua saya..kata ayah mertua saya.."ye..ayah doakan..mudah-mudahan.."

Pantang klu ada kawan2 tny.."eh..ko nk kirim doa tak.."..mula pjg berjela dok mengarang doa yg nk dikirim utk dibaca dpn Kaabah..

"Ya Allah..aku mohon dimakbulkan doaku wpun hanya sekadar mampu mengirimkan sekeping kertas utk dibacakan oleh sahabat-sahabat ku.."

Biasanya doa mohon dikurniakan zuriat la ayat plg first sekali dlm doa yg biasanya dikirim..bila difikir2 blk, mcm x patut pulak..saya rasa sy patut mohon supaya Allah pjgkan usia suami saya, mohon supaya rumahtangga kami rukun dan aman damai hingga hujung nyawa..

Patutnya itu lah diberi keutamaan..tapi..biasanya dh masuk baris ke dua..baris ke tiga, barulah doa utk suami muncul..

Saya rasa sy x patut buat mcm tu..utk itu..saya dh buat some adjustment sikit bila nk kirim doa utk kwn2 bacakan didepan Kaabah...didahulukan doa utk suami dulu..kemudian doa utk ibu bapa then baru doa utk dpt zuriat pulak dan seterus2nya lah..

Jgn sampai yg dikejar x dpt..yg dikendong berciciran.

p/s:
Just my 2 cents

No comments:

Post a Comment

+A.n.n.i.v.e.r.s.a.r.y K.a.m.i+

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...